Alla inlägg under december 2010

Av linda - 14 december 2010 12:16

Lika tråkig som sist gång. Är sjuk idag och har ett nattlinne (mammas gamla!) och ett par pyjamasbyxor.

Av linda - 14 december 2010 11:49

Fostret väger nu runt 1400 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Det är tillräckligt stort för att kunna sparka på revbenen och även slå mot urinblåsan. En del kan sparka så hårt att man blir öm under revbenen.

Ännu behöver fostret inte vända sig med huvudet nedåt eftersom det fortfarande finns gott om plats att ändra läge.

Fostret kan drömma nu. I undersökningar har det visat sig att fostret har perioder av drömsömn.

 

      






Jag längtar efter dig min prins!

Av linda - 14 december 2010 10:56

Usch va jag har blivit sjuk över natten.. Kände mig lite dålig igår kväll men idag är det ännu sämre. Jag har inte tid att vara sjuk. Jag behöver vara i skolan. Punkt.

Av linda - 13 december 2010 22:08

1. Du är tillsammans med?- Världens finaste Viggo
2. Och varför det? - För att han är den han är, helt enkelt.
3. Har han fått något smeknamn av dig? - Älskling (fyndigt va?)
4. Hur länge har ni vart tillsammans? - Till och från i snart två år, snart 7 månader utan break

5. Hur träffades ni? - På fest, hade spanat in honom innan ;)

6. Kände ni varandra innan ni blev ihop? - Nej, det vill jag inte påstå!

7. Hur gammal är han? - 19 år, 20 i april!
8. Älskar du honom? - Det finns inte oord som kan förklara hur mycket jag älskar honom!
9. Har du slagit honom? - Klart att jag har! ;D

10. Har du roligt med honom? - Ja, så klart
11. Har ni sex? - Vi ska ha barn ihop

12. Skulle du kunna bo med honom? - Det gör vi snart :)
13. Beskriv honom med tre ord? - Min bästa vän
14. Vet du nånting om honom? - Jag vet det jag behöver veta :)
15. Har du gjort ett sugmärke på honom? - Nej, jag tror inte det.
16. Hur länge tror du ni kommer vara tillsammans? - Livet ut.

17. Får han dig att skratta? - Absolut!
18. Säg två ord hur du känner för honom? - Älskar honom.
19. Vad för slags filmer ser ni på ihop? - Det vi känner för
20. Får du fjärilar i magen när du ser honom? - Klart jag får :)

21. Vad har han för ögonfärg? - Som mig typ
22. Vad är det finaste du fått av honom? - Vårt barn
23. Har ni samma humor? - Ja!
24. Planerar ni framtiden ihop? - Ja!
25. Skulle han bli en bra pappa? - Han kommer bli världens bästa pappa!
26. Vad gjorde ni senast ni träffades? - Pussades
27. Vad gör han när han inte är med dig? - Pluggar typ..

28. Är du svartsjuk på andra tjejer? - Brukar inte vara det, värre nu under graviditeten
29. Har ni bråkat nångång? - Ja, absolut. Det behöver man göra.
30. Har ni haft ett uppehåll i erat förhållande? - Ja, det var behövliga uppehåll för att hitta de personer vi är med varandra idag.
31. Är han en djurvän? - Jadå
32. Kan han sjunga? - Eh, MU?
33. Spelar han nått instrument? - Nää
34. Kan han laga mat? - Absolut!
35. Är han konstnärligt begåvad? - Ja, det tror jag minsann att det ligger i släkten.
36. Är han envis? - Ja, men jag är värre
37. Tycker han om att resa? - Ja, men vem gör inte det?
38. Vad gjorde han som fick dig att gapskratta sist? - Jadu, det vet jag inte. Det händer ganska ofta
39. Vad är det sötaste han sa sist? - Han säger ofta söta saker
40. En sak du vill göra med honom: Leva resten av mitt liv med honom
  
Av linda - 13 december 2010 06:53

Den här veckan ser ut som så att det kommer bli en jävla massa plugg då vi har redovisning i vårt projektarbete på torsdag och det ska vara inlämnat på onsdag. Idag blir det kyrkan nu på morgonen och senare blir det lussevolleyboll, dock ska jag bara kolla på eftersom att jag är så fet :)

På fredag morgon åker jag som sagt hem och helgen ska spenderas med jordens finaste, Viggo.



Nästa vecka är det julafton och jag kan inte annat än längta efter nästa julafton, haha. För då har jag jordens finaste pojkvän och världens finaste son att mysa med. Dock kommer denna julen bli bra också, hela släkten ska fira jul ihop vilket vi inte gjort på evigheter, i alla fall sen mormor och morfar flyttade till Malta.

Dock åker Viggo till Stockholm i nio dagar vilket jag INTE längtar till. Men men, jag har en del att göra ändå. (läs vänner!)

Av linda - 13 december 2010 06:45

Nu har älskling åkt för ungefär en halvtimme sedan. Det är lika jobbigt varje gång.. Jag blir så ensam utan honom, känner mig så liten och svag. 

Bebis sparkar hårt idag, datorn guppar hela tiden. Åh, va jag längtar efter dig, min fina kille.

Om en timme ska vi bege oss till skolan för att gå fackeltåg till kyrkan och kolla på lucia.


Jag vill hem. På fredag morgon (04.05) åker vi hem. Det ska bli så otroligt skönt. Jag längtar.

Av linda - 12 december 2010 16:00

I min handväska har jag mina skolgrejer, mitt hårspray, nycklar, kort, pengar, deo och en flaska vatten typ.

Intressant?

Av linda - 11 december 2010 12:45

Jag har världens bästa bröder. Robin och Christoffer.

Robin är 15 år och går i nian, nästa år börjar han på gymnasiet. Han vill bli polis tror jag. Han är som de flesta killar i nian. Spelar dator och smygsuper, haha.

Christoffer är 13 år och går i sjuan. Han gillar inte skolan jätte mycket men är duktig ändå. Han spelar en del x-box och är en sportnörd. Mestadels fotboll. Nu har han också börjat träffa tjejer vilket storasyster tycker är jättekul! :)

Jag älskar mina bröder så otroligt mycket. Jag skulle aldrig vilja byta ut dem mot någon i världen.


Jag har också en bror som jag inte har någon kontakt med, av olika anledningar. Han går i åttan, mer än så vet jag itne för jag känner honom inte. Tråkigt att det är som det är dock, för vi hade en bra kontakt förr.

Ovido - Quiz & Flashcards